Tuesday, January 1, 2008

ORANG RAMAI YANG MEMILIKI DVD AKSI SEKS DIMINTA SERAH PADA POLIS

BATU PAHAT, 31 Dis -- Orang ramai yang memiliki DVD yang di dakwa mengandungi aksi seks seorang pemimpin politik tempatan supaya menyerahkannya pihak berkuasa, kata Ketua Polis Daerah Batu Pahat ACP Ibrahim Mohd Aris hari ini. Menurutnya, sesiapa yang didapati memiliki DVD tersebut, membuat salinan serta mengedarnya boleh di dakwa di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan.

"Mereka yang didapati bersalah, boleh dihukum penjara tiga tahun dan denda atau kedua-duanya sekali. Kita juga menasihatkan orang ramai agar tidak menyebarkan khabar-khabar angin yang akan memburukkan lagi keadaan," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, sehingga kini polis tidak menerima sebarang laporan polis darimana-mana individu tentang penyebaran DVD yang di dakwa mengandungi aksi sekspemimpin politik itu."Kita minta sesiapa yang memiliki DVD itu supaya menyerahkannya kepada pihak polis,"kata Ibrahim.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tentang laporan media hari ini berkenaanpenyebaran DVD aksi seks itu di Muar, Batu Pahat dan Tangkak. Bernama difahamkan, sampul-sampul surat mengandungi dua keping DVD tersebut telahdiedarkan secara percuma di beberapa bahagian bandar Batu Pahat dengan carame letakkannya di dalam kotak-kotak surat milik penduduk dan peniaga.

DVD tersebut juga diletakkan di hadapan-hadapan rumah penduduk oleh mereka yangtidak dikenali. Pengarah Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal PenggunaFahmi Kassim pula berkata, pihaknya belum menerima sebarang laporan tentangpenyebaran DVD aksi seks pemimpin politik di Johor Baharu dan daerah-daerah lain. Bagaimanapun pihaknya akan menjalankan siasatan tentang perkara itu.

1 comment:

Anonymous said...

sape nak srh? bleh buat duit tuuu.. hehe.