Monday, January 7, 2008

PRESIDEN SUSILO BAKAL DIANUGERAH BINTANG TERTINGGI M'SIA OLEH YANG DI PERTUAN AGONG



KOTA TINGGI, 6 Jan-- Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono yang akan melakukanlawatan kerja ke Malaysia pada 10 hingga 12 Jan depan, bakal dianugerahkan bintangtertinggi negara oleh Yang Di Pertuan Agong Sultan Mizan Zainal Abidin, kata Menteri Luar Datuk Seri Syed Hamid Albar hari ini.

Menurutnya, majlis penganugerahan bintang tertinggi negara oleh Yang Di Pertuan Agong kepada pemimpin nombor satu Indonesia itu akan berlangsung di Istana Negarapada 10 Jan."Presiden Susilo Bambang Yudhoyono telah bersetuju untuk menerima anugerah tertingginegara tersebut dari Yang Di Pertuan Agong," katanya kepada pemberita selepasmenghadiri majlis pemimpin bersama rakyat di Kampung Sungai Seluyut, di sini.

Katanya, Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Presiden Susilo akanturut mengambil peluang dari lawatan kerja pemimpin Indonesia ke Malaysia padaminggu depan itu untuk mengadakan rundingan tahunan.

Kedua-dua pemimpin menurut Syed Hamid yang juga merupakan anggota Parlimen KotaTinggi, akan membincangkan perkara-perkara kepentingan bersama meliputi bidangekonomi, sosial serta isu-isu politik serantau dan antarabangsa.

No comments: