Tuesday, January 15, 2008

JATUH HUKUM PENGAWAL KESELAMATAN BUNUH ANAK DITUNDA



JOHOR BARU, 14 Jan: Mahkamah Tinggi hari ini menetapkan 10 Mac bagimenjatuhkan hukuman ke atas seorang pengawal keselamatan yangmenghadapi tuduhan membunuh tiga anaknya pada tahun 2004.

Hakim Jeffrey Tan telah menetapkan tarikh tersebut apabila pihakpeguam bela tertuduh P. Vellertore (sebutan: VELLERTORAY) , 47 masih belum mendapat nota keterangan kes dari mahkamah.Tan berkata setiausaha beliau memerlukan masa satu hingga dua bulanbagi menyiapkan nota tersebut.

Jatuh hokum kes itu sepatutnya dilakukan hari ini namun disebabkannota keterangan itu belum siap, ianya ditunda ke tarikh tersebut.Sementara itu, tertuduh memohon daripada mahkamah untuk dipindahkandari Penjara Ayer Molek ke Penjara Sungai Buloh bagi memudahkan ahlikeluarga melawatnya.

Tan berkata perbicaraan dijalankan di Johor maka tertuduh harusditahan di negeri ini.Bagaimanapun, Tan berkata pihak peguam bela Vellertore bolehmengemukakan permohonan untuk dia dipindahkan ke Simpang Renggam.

Vellertore telah didakwa membunuh Rudraa Kumar, enam; Kessaprata,lima; dan Harini, tiga antara 10.30 pagi dan 3.30 petang di rumahmereka di Taman Muhibbah, Saleng, Kulai pada 20 Nov, 2004.

Timbalan Pendakwaraya ialah Shahrizal Shaari mankala tertuduh diwakiliBenard George.

No comments: